Eli oli ratsastustunti Hepulla(http://www.123kotisivu.fi/hevospihaheppu/).

Ratsastin newforest poniruuna Iivulla. Tunnin aiheena oli esteratsastus. Tietenkin alussa oli alkulämmittely käynnissä. Iivu oli hieman laiskalla tuulella ja kannuksetkin jäi kotiin;). Ravissakin Iivu oli hieman laiska, eikä minulla ollut raippaa, ja ope huusi: ''Onko sulla raippaa?''. Ja mä tietenkin vastasin, että ei ole. Sitten se haki mulle jostakin raipan.

Tunnilla oli minun lisäkseni kaksi muuta tyyppiä. Toinen niistä ratsasti sh-tamma Pyryllä ja toinen Raffella. Laukannostot sujui hyvin, varsinkin sinne suuntaan, missä muut hepat oleskeli. Esteet eivät olleet mitään jättiläisiä, ne oli noin 30 senttisiä ristikoita.

Ja aivan yllättäen ratsastuksenopettaja kysyi, haluanko osallistua estekilpailuihin ensi viikon sunnuntaina. Mä olin silleen WHAAAAAT? ... Ja sanoin, että tulen.

Hyppääminen sujui hyvin, Iivu ei kolauttanut vaan kuin kerran. Ja tietenkin harjoituksen jälkeen se ansaitsi isot kehut ja taputukset. Otettiin loppuravit pitkillä ohjilla, ja Iivu veeenyyyttiiii kaulaansa oikein hartaasti;). Loppukäynnissä otin jalat pois jalustimista.

Tunnin jälkeen hoidin Iivun tosi huolellisesti. Se sai turpansa alle kasan heinää. Harjasimme sitä ainakin vartin yhteen menoon. Ja sen se poni oli kyllä ansainnutkin!